رهسپاریم باولایت تاشهادت

                           رهسپاریم باولایت تاشهادت

پیام وبلاگ :حامی ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان اسیب نرسد.

BBC


BBC به طور رسمي از راز ترور دانشمندان هسته‌اي ايران پرده برداشت

 

بخش فارسي رسانه دولتي انگليس در گزارشي طولاني رازهاي ترور داشمندان هسته‌اي ايران را در لفافه که بسيار عيان و واضح بيان کرد.

 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران»، اين گزارش که با عنوان "ريشه يابي ترورهاي هسته اي" در سايت فارسي زبان بي‌بي‌سي قابل دسترسي است فرضيه هاي گوناگون در خصوص عامل ترورهاي پياپي در تهران را بررسي کرده است و نتيجه جالبي گرفته است: "برخي شواهد وجود دارند که فرضيه دخالت داشتن دولت اسرائيل در اين ترورها را قوت مي بخشد. نخست اظهار نظر مقامات ارشد امنيتي اين کشور مبني بر ضرورت هدف قرار دادن دانشمندان هسته اي ايران است. سوابق اسرائيل در ترور کارشناسان هسته اي عراق گمانه ديگر است. دولت اسرائيل پرونده بلند بالايي از عمليات هاي تروريستي بر عليه دشمنان خود دارد و از اين رو از سوي برخي گروه ها "دولت تروريست" لقب گرفته است."
 
در ادامه اين سايت خبري انگليسي مي‌نويسد: "نشريه سياست خارجي آمريکا اخيرا گزارش داد که مدارک سازمان سيا نشان مي دهد که ماموران موساد در استخدام نيرو هاي عملياتي در جند الله براي اقدامات تروريستي خود را به عنوان ماموران اطلاعاتي آمريکا معرفي کرده اند. در موضعي ديگر نشريه فيگارو به نقل از يک مقام امنيتي در بغداد مدعي شد که اسرائيل در کردستان عراق مرکزي براي استخدام و آموزش ناراضيان کرد براي عمليات تروريستي در خاک ايران داير کرده است. مقامات اقليم خودمختار کردستان عراق اين ادعا را رد کرده اند. اما برخي گزارش هاي تاييد نشده وجود دارند که وجود رابطه و همکاري اطلاعاتي و نظامي بين موساد و پژاک را مطرح ساخته اند."
 
رسانه دولتي انگليسي دولت امريکا و انگليس را که ترورها را محکوم کرده اند را نيز مورد سوظن مي داند و مي نويسد: اما علي رغم اين موضع دولت ها، افراد و جرياناتي در اين کشور ها هستند که به صورت صريح و يا تلويحي خواستار گنجانده شدن ترور نيروهاي فعال در برنامه هسته اي و فرماندهان سپاه شده اند.
 
بي‌بي‌سي فارسي نوشته است: به عنوان مثال جان ساورز رئيس سرويس اطلاعات خارجي بريتانيا يک سال و نيم قبل مدعي در دستور کار قرار گرفتن اقدامات امنيتي بر عليه برنامه هسته اي ايران شد. همچنين ژنرال بازنشسته جک کين در جلسه کميته امنيت داخلي کنگره آمريکا ترور فرماندهان سپاه را به عنوان يکي از گزينه هاي لازم براي حفظ امنيت آمريکا و بديلي براي جنگ مطرح ساخت. اخيرا نيز ريک سنتروم کانديداي جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا ترور احمدي روشن را عملي تحسين‌برانگيز و فوق‌العاده بر شمرد و به دانشمندان هسته‌اي ايران، روسيه و کره‌شمالي هشدار داد که امنيت نخواهند داشت.
 
اين سايت در ادامه تاکيد کرده است: اگر چه دولت آمريکا ترور بن لادن و العولقي را در چهارچوب قانون جنگ توجيه کرد اما از زاويه اي ديگر اين اقدامات نشانگر سمتگيري اين دولت به استفاده علني از ترور در مواقع ضروري است. بنابراين به نظر مي رسد توجه برخي از مخالفان خارجي برنامه هسته اي ايران به ترور نيرو هاي دخيل در پروژه هاي اتمي ايران رو به افزايش است. بر مبناي قرائن موجود مي توان نتيجه گرفت که غرب به موازات تشديد تحريم ها در اين حوزه ها فعال است و اسرائيل ترجيح مي دهد در بخش هاي سخت افزاري جنگ اطلاعاتي (کاورت اکشن) عمل نمايد.
 
بي‌بي‌سي در بخشي از اين گزارش تاکيد مي کند که مواضع و سوابق مصطفي احمدي روشن نشان مي دهد که از شيفتگان دو آتشه آقاي خامنه اي و از اعضاي فعال بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف، در دوره اي بوده است که اين تشکل شبه نظامي با محوريت مهرداد بذرباش به نحو چشمگيري به سمت برخوردهاي خشونت آميز تغيير موضع داد."

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, توسط عارف امیری